Optimizacija spletne strani A1 (prej Si.mobil)

Z optimizacijo spletne strani A1.si smo izboljšali uvrstitve več kot 100-tim ključnim besedam, ki jih uporabniki iščejo na Googlu.





Optimizacija spletne strani A1 (prej Si.mobil)


Pri optimizaciji spletne strani A1.si oz. Si.mobil, kot je bil naziv blagovne znamke takrat, ko smo začeli z optimizacijo njihove spletne strani, teh težav ni bilo. Stran je bila že uveljavljena, ena izmed najbolj prepoznavnih blagovnih znamk v Sloveniji, s precejšnjim številom povratnih povezav, a z eno veliko težavo, in sicer spletne strani konkurenčnih ponudnikov so se uvrščale višje na Googlu.

Ravno zaradi tega so se za optimizacijo spletne strani obrnili na nas.
 

Izjava zadovoljne stranke

Z vidika komunikacije, načina dela in seveda tudi rezultatov, je sodelovanje z Dominatusom več kot prijetna izkušnja. V skupnem prizadevanju za dosego zadanih ciljev skoraj da ni opaziti odnosa naročnik-stranka, saj delujemo enotno kot ekipa. Izzivov je veliko, a se jih skupaj lotevamo kreativno in predvsem uspešno.
Biljana Pejova, A1.si

 
1. Analiza spletne strani
Še preden smo se lotili optimizacije, smo pripravili analizo trenutnega stanja, kar je tudi sicer del standardnega postopka pri nas. Z analizo trenutnega stanja poiščemo priložnosti, napake, ocenimo smiselnost optimizacije in strošek optimizacije spletne strani. Več o analizi spletne strani si lahko preberete na tej strani.
Že v sklopu analize smo prišli do kar nekaj izzivov. Če omenimo nekaj najbolj zanimivih, so to:
  • Obseg ponudbe in nenehno spreminjanje le-te
    Večina spletnih trgovin svoje ponudbe ne menja zelo pogosto, le občasno se kakšen produkt umakne iz ponudbe in se doda nov. Pri storitvenih straneh je teh sprememb še manj. Pri A1 pa je umikanje starih in dodajanje novih modelov del redne prakse.
  • Veliko število 404 napak, ki so se pojavile v preteklosti
    Ker se v preteklosti z optimizacijo spletne strani niso redno ukvarjali, se je nabralo ogromno število 404 in drugih napak.
  • Sodelovanje z zunanjo ekipo programerjev in prioritizacija izvedbenih del
    Pri tako velikih projektih je zapletov že tako ali tako dovolj. Zunanja ekipa programerjev bo prav gotovo še dodatno zakomplicirala že tako dovolj težaven projekt, vsaj tako smo mislili.
  • Prehod iz simobil.si na A1.si
    Vsak prehod iz ene na drugo blagovno znamko in posledično tudi domeno je zahteven projekt. Pri tako obsežnem projektu je tak prehod še bistveno težji in kakršnekoli zaplete je bolje že vnaprej predvideti, saj kurativno ugotavljanje napak lahko pomeni izgubo težko pridobljenih pozicij, padec obiska in posledično ogromne stroške.
Za vse te in še številne druge manjše izzive je prvi pogoj, da podjetje, ki optimizira spletno stran, zelo dobro razume celoten proces in vse funkcionalnosti, ki jih spletna stran omogoča, ne le neregistriranim, ampak tudi registriranim uporabnikom (moj.a1.si), zaposlenim v podjetju (CRM) in drugim.
 
2. Izbor ključnih besed za SEO
Po analizi ključnih besed smo izbrali 60 ključnih besed, katerih uvrstitve bomo tudi nekajkrat mesečno spremljali. Nekaj izbranih besed je bilo »zimzelenih« in za te smo predvidevali, da se ne bodo spreminjale (kategorije, npr. telefoni,  samsung telefoni …), za druge (modeli telefonov, tabličnih računalnikov) pa smo vedeli, da je rok trajanja omejen in da jih bo potrebno po umiku iz prodaje nadomestiti z novimi modeli.

Izbrali smo 60 ključnih besed, ki so bile zelo povezane z njihovo storitvijo in so jih uporabniki tudi iskali po spletu.

CILJ 1: Vsaj 20 od izbranih 60 ključnih besed spraviti na 1. stran, v kolikor se stran tam še ni uvrščala oz. spraviti na boljšo pozicijo, v kolikor se je že nahajala na 1. strani.
CILJ 2: Vsaj 40 od izbranih 60 ključnih besed spraviti na prvo stran, v kolikor se stran tam še ni uvrščala oz. spraviti na boljšo pozicijo, v kolikor se je že nahajala na prvi strani.
 
3. Optimizacija spletne strani
Ko smo skupaj z A1 izbrali tiste ključne besede, ki lahko prinesejo njihovi blagovni znamki največ, smo se lotili optimizacije spletne strani. Izziv sodelovanja z zunanjo ekipo programerjev smo skušali reševati na različne načine, na koncu pa se je najbolje obnesla uvedba rednih kratkih tedenskih sestankov, na začetku v živo, kasneje pa vse bolj pogosto tudi preko Skypa. S kratkimi rednimi tedenskimi sestanki smo dosegli, da so se stvari redno premikale in tudi nerazumevanja je bilo bistveno manj kot če bi programerjem poslali le pisna navodila.
Hkrati z začetkom optimizacije smo se lotili tudi odprave vseh napak, ki so se nabrale iz preteklosti in izboljšave tehničnih lastnosti spletne strani.
Kljub temu, da ima takšna spletna stran ogromno zunanjih povezav, pa je velika večina teh povezav usmerjenih na prvo stran ali na podstrani, ki niso pomembne za optimizacijo, saj tam ni ključnih besed, s katerimi želimo biti na prvi strani Googla (pravna obvestila, zaposleni v podjetju …). Ravno zaradi tega je offsite optimizacija pomemben del tudi takšnih spletnih strani.
 

87 % ključnih besed med 5 top pozicij


100 % uspešnost ob prehodu na https
*vse ključne besede so obdržale pridobljene pozicije ali so se le-te še izboljšale.
 

Ključna beseda Število iskanj Uvrstitev prej Uvrstitev potem
Office 365 27.100 > 30 6
iPhone 8 12.100 27 3
iPhone X 12.100 23 2
Huawei p10 8.100 > 30 4
Huawei p20 6.600 4 2
Huawei p20 Lite 4.400 12 5
Huawei p20 Pro 4.400 > 30 3
iPhone SE 4.400 > 30 1
Huawei Mate 10 Lite 3.600 13 2
davčna blagajna 880 16 3
Ključna beseda Število iskanj Uvrstitev prej Uvrstitev potem
pametni telefon 880 27 7
iPhone 7 cena 720 9 6
mobilni internet 590 5 1
imenik mobilnih številk 480 7 2
Samsung Galaxy s9 Plus 480 > 30 1
Lenovo Tab 4 320 > 30 1
predplačniški paket 320 3 1
Sony Xperia xz2 320 > 30 4
doro 6050 260 17 2
mobilni telefon 210 24 4
* v tabeli so objavljeni rezultati merjenj avgusta 2018.  

Želite tudi vi povečati uspešnost vaših projektov?

Splošni podatki:
* Polja označena z zvezdico so obvezna.
Kje potrebujete našo pomoč?*
Kakšne so vaše želje?*
Pošljite informativno povpraševanje >